Wees je unieke zelf en val op
Of je nu zelf het gezicht van je zaak wil zijn of je wil dat meer mensen je vinden op het web, door je unieke zelf te zijn val je snel en efficiënt op bij je doelgroep. Door te investeren in jouw unieke visueel verhaal, verteld met prachtige foto’s, video en andere beelden ga je overal bovenuit steken.
Mensen houden van foto’s én ze houden ook van (beeldende) verhalen. Zorg dus voor unieke beelden van jezelf en jouw zaak. Stuur deze de wereld in en zo vinden de juiste mensen hun weg naar jouw zaak.
Wees je unieke zelf en investeer in je eigen visuele verhaal
Maar waarom zou je investeren in je eigen visuele verhaal?
Het valt op omdat je jezelf en je zaak toont. Een goed verhaal geeft je boodschap, maar ook je waarden en normen weer. Bovendien kan je je echt onderscheiden met kwaliteitsfoto’s. Dit maakt nu net dat je uniek, maar ook authentiek over komt.
- Je bouwt geloofwaardigheid op. Dit zorg voor vertrouwen en verbinding met je doelgroep.
- Het geeft consistentie aan je merk over alle platformen heen.
- Het zet je verhaal kracht bij en hierdoor trek je de juiste mensen aan. Je valt namelijk op bij je ideale doelgroep en ze zullen je veel sneller onthouden.
Wees je unieke zelf en gebruik sterke beelden die opvallen
Jouw verhaal op een mooie en unieke manier in beeld, dat is wat iedereen wil. Sterke foto’s vallen op tussen alle beelden die we elke dag te zien krijgen. Ze zijn persoonlijk en zorgen ervoor dat je je kan onderscheiden. Als je wil tonen wie jij echt bent, waar je bedrijf en medewerkers voor staan en wat jullie samen doen dan kunnen kwalitatieve foto’s daar voor zorgen. Jij bent zo uniek dat het jou onderscheidend maakt van elke andere zaak: het laten zien van die unieke kenmerken vraagt per definitie om professioneel maatwerk.
Welk verhaal moet je nu precies vertellen aan je volgers of ideale klanten? Daar vertel ik je graag meer over in dit inspiratie-artikel over merkverhalen.
Wees je unieke zelf en vul storytelling aan met imagetelling
Wat heb je te vertellen? Wat is jouw verhaal? Met professionele foto’s, video’s of beeldverhalen wordt er naar je verhaal gezien, het wordt langer bekeken, en nog belangrijker: het blijft hangen in de hoofden en de harten van de kijker. Imagetelling is persoonlijker en directer als dat door fotografie of video in beeld wordt gebracht. De foto’s moeten wel de juiste beelden zijn: zorgvuldig gebracht en gemaakt om de gewenste boodschap over te brengen.
Waarvoor gebruik je foto’s, video’s en beeldmateriaal?
Met foto’s, video’s en beeldmateriaal kan je heel wat doen, maar doe het met een strategisch plan. Hieronder enkele voorbeelden van wat je kan gaan doen met alle beelden & video’s:
- Zichtbaarheid op sociale media zoals Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, …
- Je website persoonlijker maken.
- Persoonlijker maken van je e-mailmarketing.
- Gebruik in geprinte documenten zoals brochures, flyers, …
- Voor kranten en magazines.
- Of als decoratie voor aan de wand of op je bureau bijvoorbeeld.
Er zijn heel wat manieren waarop je beeldmateriaal kan gaan gebruiken. Denk dus zeker goed na over het gebruik van je foto’s en video’s die je wil gebruiken voor je zaak.
Wil je op de hoogte blijven en kennis maken met wie ik ben? Volg me dan op Facebook.
Een warme en enthousiaste groet,