
INSPIRE
Inspiratie
plannen vs. dromen
Je plant om te starten met een zaak.
Je hoopt dat het een groot succes wordt.
Klein en eenvoudig
Toen ik startte als zelfstandige, kreeg ik het advies: begin eenvoudig.
Waarom is branding zo belangrijk?
Marketing is zo veranderd de laatste jaren. Om tegenwoordig op te vallen in een drukke branche is het meer dan ooit belangrijk om in te zetten op branding en een authentieke visuele identiteit.
Hoe identificeer je je ideale klant?
Eigenaars van kleine ondernemingen denken soms wat naïef dat ze niemand willen uitsluiten uit hun zaak. En daarom wordt er op veilig gespeeld en proberen ze iedereen aan te spreken. Iedereen aanspreken werkt niet meer anno 2020. Je spreekt dan niemand aan.
Online marketing voor ondernemers
Door de komst van het internet is het bouwen en promoten van een zaak enorm veranderd. Online marketing is dus niet meer weg te denken. We kunnen nu veel meer bronnen raadplegen en er zijn onnoemelijk veel meer mogelijkheden dan er ooit waren.
Wees je unieke zelf en val op
Of je nu zelf het gezicht van je zaak wil zijn of je wil dat meer mensen je vinden op het web. Wees je unieke zelf en val zo snel en efficiënt op. Door te investeren in jouw unieke visueel verhaal, verteld met prachtige foto’s, video en andere beelden ga je overal bovenuit steken.
Merkverhalen die je zou moeten vertellen
Ieder bedrijf heeft merkverhalen nodig voor zijn “Branding”. Want dat is wat een klant zal herkennen en dat vertrouwen zal bieden. Een klant koopt namelijk een ervaring en daarbij is vertrouwen heel belangrijk.
Vertel verhalen voor je volgers
Vertel verhalen, gebruik storytelling. Dit is tegenwoordig heel erg in. Je volgers lezen namelijk heel graag verhalen van iemand anders. Een mensenbrein word heel vaak getriggerd door een verhaal van iemand. Zeker als de elementen in het verhaal zorgen voor “opwinding”…
Zakelijke foto’s met persoonlijkheid
Zakelijke foto’s zijn heel belangrijk omdat klein het nieuwe GROOT is en connectie de SLEUTEL is. Mensen zijn niet geïnteresseerd in wat je verkoopt, ze willen weten WAAROM.
Profiel van de ideale klant
Enkele dagen geleden was ik in gesprek met een vriendin. Ze was gestart als ondernemer, ze zat helemaal in de goede flow en kreeg meer klanten, maar dan stagneerde het. Ik vroeg haar of ze de tijd had genomen om een profiel te maken van haar ideale klant.