tips

Inspiratie

Je fotoportfolio opbouwen zonder klanten

Je fotoportfolio opbouwen zonder klanten

Het probleem waarmee elke fotograaf in het begin te maken krijgt, is hoe je nieuwe klanten vindt om voor te werken. Uiteindelijk leidt die vraag onvermijdelijk tot “bouw gewoon aan je portfolio” en dan zit je daar met de vraag… Hoe kun je een fotoportfolio opbouwen zonder klanten om mee te werken?

Lees meer
Hoe maak je van één stuk content 12 stuks?

Hoe maak je van één stuk content 12 stuks?

Het maken van inhoud kan ZO tijdrovend en energieverslindend zijn. Je bent je zaak waarschijnlijk begonnen om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur, om vervolgens vast te komen zitten in de altijd draaiende en eindeloze machine van het maken van content. In dit artikel laten we je zien hoe je je content op meerdere platforms kunt hergebruiken en effectiever inhoud kan creëren.

Lees meer
Hoe bouw je een fotoportfolio op?

Hoe bouw je een fotoportfolio op?

Er wordt me vaak gevraagd hoe ik gestart ben met mijn fotozaak. En om eerlijk te zijn weet ik dat niet. Hoe ik dat deed, bedoel ik. Maar zo starten de meesten met een zaak niet? Mensen zien naar wat ze hebben of kunnen, ze doen het gewoon en ze trekken hun wandelschoenen aan om de lange weg voorwaarts te trotseren.

Lees meer
Hoe je zaak er online uitziet is belangrijk…

Hoe je zaak er online uitziet is belangrijk…

Je branding visuals zorgen ervoor dat je opvalt en dat je zaak blijft hangen in de hoofden van mensen.
Deze eerste indruk zorgt ervoor dat ze je beter willen leren kennen of dat ze je voorbij laten passeren.
Maar de beelden alleen zijn niet genoeg om tot een deal over te gaan.

Lees meer
Bedanklijst in 2 minuten

Bedanklijst in 2 minuten

In al mijn naïviteit geloofde ik dat als ik eenmaal voor mezelf was begonnen, ik vrij zou zijn om te doen wat ik wilde, wanneer ik wilde. Ik zou vrij zijn om mijn eigen werktijden te kiezen en vrij om vanuit bed te werken.

Lees meer
Waarom je foto’s niet zo goed zijn als je ze zou willen

Waarom je foto’s niet zo goed zijn als je ze zou willen

Als je je camera neemt om een foto te maken heb je zo goed als altijd wel bepaalde verwachtingen voor de foto. Je wil dat de foto vastlegt hoe jij iets zag of hoe je dat inbeelde. Maar meestal voldoet de foto niet aan je verwachtingen. De foto is ofwel onscherp of te licht, de kleuren zien er niet goed uit of de compositie is niet echt aantrekkelijk.

Lees meer
Waarom is branding zo belangrijk?

Waarom is branding zo belangrijk?

Marketing is zo veranderd de laatste jaren. Om tegenwoordig op te vallen in een drukke branche is het meer dan ooit belangrijk om in te zetten op branding en een authentieke visuele identiteit.

Lees meer
Hoe identificeer je je ideale klant?

Hoe identificeer je je ideale klant?

Eigenaars van kleine ondernemingen denken soms wat naïef dat ze niemand willen uitsluiten uit hun zaak. En daarom wordt er op veilig gespeeld en proberen ze iedereen aan te spreken. Iedereen aanspreken werkt niet meer anno 2020. Je spreekt dan niemand aan.

Lees meer
Online marketing voor ondernemers

Online marketing voor ondernemers

Door de komst van het internet is het bouwen en promoten van een zaak enorm veranderd. Online marketing is dus niet meer weg te denken. We kunnen nu veel meer bronnen raadplegen en er zijn onnoemelijk veel meer mogelijkheden dan er ooit waren.

Lees meer