Krachtige Content Marketing
Ik geloof dat de beste marketing die er is, inhoud toont die jouw mening, inzicht en/of kennis laat zien. Dit is dan ook meteen een goede basis voor krachtige content marketing.
Helaas zie ik zo vaak marketing in de vorm van…
- Ik ben grafisch designer, dit zijn mijn designs.
- Ik heb een kledingwinkel, deze kleedjes verkoop ik.
- Of ik ben fotograaf, deze foto’s heb ik gemaakt.
Maar ik stel je echter voor om inhoud te maken die MINDER gaat over je zaak en zich MEER focust op datgene wat je klant nodig heeft.
Maar hoe start je met krachtige content marketing?
De bedoeling is om waardevolle inhoud te maken voor je klanten. Maar wie is je klant?
Plaats jezelf in haar schoenen en denk na over wat ze zoekt. Waar heeft ze hulp bij nodig? Nu is het jouw taak om content te schrijven die een antwoord geeft op haar vragen.
Wanneer je bijvoorbeeld een grafisch designer bent, kan waardevolle content het volgende zijn:
- Hoe ontwerp je een naamkaartje?
- De beste lettertypes om te gebruiken in een logo.
- Drie tips om je eerste website te ontwerpen.
Laten we dit voorbeeld even verder onderzoeken: waneer je een blogpost schreef, een podcast uitzond of een video maakte over ‘Hoe ontwerp je een naamkaartje?’ dan zou je inhoud delen die helpt en die waardevol is (de juiste grootte, ruimte laten om te drukken, veel gemaakte fouten, enz.).
Je zou je klanten niet stap-voor-stap begeleiden, maar je kan wel je expertise als grafisch ontwerper laten zien. Je zou ook voorbeelden kunnen tonen van klanten waarmee je reeds werkte en je zou praten over wat naamkaartjes echt uniek maakt (dit zet gewoon je werk in de verf op een educatieve manier).
Wil je graag te weten komen wat je allemaal aan krachtige content kan delen met je ideale klant? Lees dan zeker mijn inspiratie-artikel over merkverhalen.
Het doel van krachtige content marketing
Het doel van waardevolle content te creëren is om je te positioneren als een professional.
Content marketing gaat volledig over je klanten in goed vertrouwen dingen leren en je zet je zaak ineens ook in de kijker op die manier. Voor klanten voelt het niet aan dat ze iets ‘aangesmeerd’ krijgen… ze voelen zich begeleid… ze vinden dat ze je kunnen vertrouwen. Dit soort marketing is precies wat je moet doen om de juiste klanten aan te trekken en om je zaak te laten groeien.
Nu is het tijd voor een opdracht
Creëer een waardevolle blogpost, podcast of video deze week om je content marketing op te bouwen en te starten om je dromen waar te maken.
Ik kan niet wachten om te zien wat je in huis hebt!
Wil je op de hoogte blijven en kennis maken met wie ik ben? Volg me dan op Facebook.
Inspirerende en enthousiaste groeten,
De ultieme marketing tip!
Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.