Profiel van de ideale klant

Hoe maak je een profiel van je ideale klant?

Enkele dagen geleden was ik in gesprek met een vriendin. Ze was gestart als onderneemster. Ze zat helemaal in de goede flow en kreeg meer klanten, maar dan stagneerde het. Ik vroeg haar of ze de tijd had genomen om een profiel van haar ideale klant te maken.

Als je weet wie je ideale klant is, helpt het jou hoe je je marketing moet aanpakken en kan jij die persoon op de best mogelijke manier helpen. Ik zie zo vaak dat ondernemers starten zonder de tijd te nemen om uit te zoeken voor wie hun diensten of producten perfect gemaakt zijn.

Wie is die ideale klant?

Mijn vriendin gaf toe dat ze de tijd nog nooit genomen had om een ideale-klanten-profiel te maken (ze wist wel ongeveer wie haar klanten waren, maar ze kon niet zeggen wie voor haar de ideale klant is en wat haar ideale klanten nodig hebben). Een tijdje later zaten we samen om uit te zoeken wie haar ideale klant is.

Ik stelde haar veel vragen en op het einde wist ze niet alleen wie de klant van haar dromen was, maar ze wist ook hoe ze haar marketing ging aanpakken. Bovendien heeft ze haar branding technieken opnieuw omschreven. Geweldig, hè!

Wil je graag weten hoe je met krachtige content marketing aan de slag kan zodat je ideale klant zich hierin herkent? Lees dan zeker mijn inspiratie-artikels.

Profiel van de ideale klant

Tijd om een profiel van de ideale klant te maken

Wanneer jij op het punt bent beland dat je zaak terug meer vorm moet krijgen, dan moedig ik je sterk aan om tijd te steken in het uitzoeken wie je ideale klant is. Als je niet weet waar je moet starten, zijn hier enkele vragen die je kan beantwoorden om je op weg te helpen…

  1. Waar woont je klant? (Maak het heel specifiek)
  2. Hoe oud is je klant?
  3. Is je klant getrouwd of niet?
  4. Hoeveel verdient je klant per jaar?
  5. Welke hobbies heeft je klant? Hoe spendeert hij/zij tijd?
  6. Welke boeken/magazines leest je klant?
  7. Naar wat kijkt hij/zij op TV?

Dit is maar een greep uit de vragen die ik stelde aan mijn vriendin om haar te helpen met het zoeken naar haar ideale klant. Ik moedig je aan om ECHT de persoon te leren kennen waar jouw zaak perfect bij aansluit. Denk eraan, je kan de beste service geven aan klanten als je je ideale klant leert kennen en met hen in gesprek gaat.

Wil je op de hoogte blijven en kennis maken met wie ik ben? Volg me dan op Facebook.

 

Tijd om een profiel van de ideale klant te maken

Wanneer jij op het punt bent beland dat je zaak eens terug meer vorm moet krijgen, dan moedig ik je sterk aan om tijd te steken in het uitzoeken wie je ideale klant is. Als je niet weet waar je moet starten, zijn hier enkele vragen die je kan beantwoorden om je op weg te helpen…

  1. Waar woont je klant? (Maak het heel specifiek)
  2. Hoe oud is je klant?
  3. Is je klant getrouwd of niet?
  4. Hoeveel verdient je klant per jaar?
  5. Welke hobbies heeft je klant? Hoe spendeert hij/zij tijd?
  6. Welke boeken/magazines leest je klant?
  7. Naar wat kijkt hij/zij op TV?

Dit is maar een greep uit de vragen die ik stelde aan mijn vriendin om haar te helpen met het zoeken naar haar ideale klant. Ik moedig je aan om ECHT de persoon te leren kennen waar jouw zaak perfect bij aansluit. Denk eraan, je kan de beste service geven aan klanten, als je je ideale klant leert kennen en met hen in gesprek te gaan.

Wil je op de hoogte blijven en kennis maken met wie ik ben? Volg me dan op Facebook.

Inspirerende en enthousiaste groeten,

Visuele Verhalen

De ultieme marketing tip!

Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.

Visuele Verhalen

De ultieme

marketing tip!

Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.