Vertel verhalen

Vertel verhalen voor je volgers

Vertel verhalen… Storytelling is tegenwoordig heel erg in. Je volgers lezen namelijk heel graag verhalen van iemand anders. Een mensenbrein word erg vaak getriggerd door een verhaal van iemand. Zeker als de elementen in het verhaal zorgen voor “opwinding”… Ja, dat lees je goed. In elk verhaal, of dat nu een film of een boek is, zit een opbouw waarbij opwinding aanwezig is.

Ik ben zeker dat je dit echt wel herkent, want dat is de reden waarom bepaalde boeken zo goed verkopen. Denk maar aan de boeken van Harry Potter of de soaps zoals Familie en Thuis. Ze worden zodanig opgebouwd dat je echt “opwinding” ervaart, waardoor je nieuwsgierig wordt naar hoe het verder zal verlopen.

Dat is de hoofdreden waarom je echt aan de slag moet met verhalen voor je volgers… Om dit goed te doen, moet je ook weten wie je ideale klant is. Wil je hier meer over weten? Lees dan zeker mijn inspiratie-artikel over het opstellen van een ideale klantenprofiel.

Vertel verhalen aan je volgers want hier houden ze van

 

Als vlucht uit hun eigen leven

We geraken allemaal verstrikt in de gewoonte van het alledaagse leven. Wat is er dan beter dan goede storytelling om je publiek een korte break uit de dagelijkse sleur te gunnen. Gebruik verhalen om ze even te doen wegvluchten uit saaie taken. Ook al is het maar voor heel even. Ze komen dan op een leuke manier iets te weten over je zaak, je merk, je manier van werken, je afkomst.

Om de persoon achter de zaak te ontmoeten

Klanten van vandaag willen meer en meer weten over de persoon achter het merk. Klanten willen te weten komen dat de onderneming niet enkel gaat over winst maken. We willen weten dat het merk een betekenis heeft en dat er echte personen het bedrijf runnen.

Wil je meer lezen over de soorten verhalen waar je over kan schrijven als ondernemer? Lees dan zeker mijn inspiratie-artikel over merkverhalen.

Vertel verhalen om te doen wat een ander doet

Het ligt in onze menselijke aard om deel te willen uitmaken van een groep. Weten dat je er niet alleen voorstaat in deze wereld, zeker wanneer het gaat over angsten en problemen. Ga de verbinding aan met je doelgroep door hen te laten weten dat je hen begrijpt. Laat je doelgroep weten hoe jij dezelfde angsten en problemen overwonnen hebt.

Om een nieuwe motivatie te vinden

Nu we het toch hebben over angsten en problemen. De motivatie ontdekken om een uitdaging te overwinnen is iets waar we allemaal naar hunkeren. Je ideale volgers vinden het fantastisch om de motivatie te vinden om minder te snoepen of om meer innerlijke kracht te vinden en hun dromen waar te maken.

Vertel verhalen om iets nieuws bij te leren

Misschien wel je meest favoriete type verhaal! Eentje waarin je iets leert en je het misschien nog niet meteen door hebt. Een verhaal vertellen rond een proces of techniek die je gebruikt in je zaak is de beste manier om iets heel gewoons interessant te maken voor je volgers.

Visuele Verhalen

De ultieme marketing tip!

Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.

Visuele Verhalen

De ultieme

marketing tip!

Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.