Krachtige Content Marketing

Hoe maak je van één stuk content 12 stuks?

Dit artikel verandert de manier waarop jij content maakt!

Het maken van inhoud kan ZO tijdrovend en energieverslindend zijn. Je bent je zaak waarschijnlijk begonnen om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur, om vervolgens vast te komen zitten in de altijd draaiende en eindeloze machine van het maken van content. In dit artikel laten we je zien hoe je je content op meerdere platforms kunt hergebruiken en effectiever inhoud kan creëren.

Als je slechts een enkel stuk content deelt op 1 platform mis je een kans om:

  • Je contentcreatieproces te vereenvoudigen
  • Tijd te besparen
  • EN het beste deel, een groter publiek te bereiken

Dit is het geheime recept: Begin met één belangrijk stuk content en maak van daaruit alle andere ondersteunende stukken content.

DE KERN VAN DE INHOUD?

Dit sleutelstuk van je content zal jouw basisinhoud zijn die zal leiden tot het creëren van meerdere vormen van inhoud.

Als je een huis bouwt, is de fundering één van de belangrijkste onderdelen. Het is het anker voor het huis en biedt structuur en stabiliteit voor de rest van het gebouw. Als je begint met één fundamenteel stuk inhoud, biedt dat ook structuur en stabiliteit voor de rest van je inhoud.
Dus, omdat het basisstuk van de inhoud het belangrijkst is, zijn hier de 3 belangrijkste regels die we je aanraden te volgen bij het maken van je basisstuk van de inhoud.

REGEL 1:

Het werkt het beste als het een stuk inhoud in lange vorm is. Long-form content is meestal tussen de 1000-7500 woorden. De sweet spot voor ons bij Visuele Verhalen is tussen 1000-1500 woorden. Om een voorbeeld te geven, dit artikel is ongeveer 1000 woorden lang. Het doel van long-form content is om waardevolle informatie te bieden aan de lezer of kijker. Enkele voorbeelden van long-form content zijn podcasts, Youtube video’s, blogs of webinars.

REGEL 2:

Jouw fundamentele stuk inhoud moet gebaseerd zijn op een bruikbaar onderwerp. Het perfecte onderwerp is er één waarbij je 3 tot 6 waardevolle en bruikbare stappen kunt creëren die jouw publiek kan nemen om het besproken concept te leren of toe te passen.

REGEL 3:

Kies een onderwerp waarin jouw publiek geïnteresseerd is! Het heeft geen zin om veel hersenkracht en energie te steken in een stuk inhoud waar je publiek niet eens achter staat.

content-marketing

LATEN WE DIT NU IN PRAKTIJK BRENGEN MET EEN VOORBEELDCASE

Hier bij Visuele Verhalen bieden we prachtige stockfoto’s voor zelfstandigen die willen dat hun merk er online geweldig uitzien. Dus, met dit in gedachten zou een voorbeeld van een fundamenteel stuk content voor ons een Youtube video kunnen zijn over het onderwerp “6 Do’s & Don’ts voor klikbare Pinterest pins”.

  • Dit onderwerp wordt een geweldige lange video voor Youtube
  • Het onderwerp heeft 6 uitvoerbare stappen
  • En het is een onderwerp dat ons publiek zal interesseren

Nu we een fundamenteel stuk inhoud hebben dat voldoet aan de 3 hoofdregels, laten we eens kijken hoe we van dit ene stuk inhoud er 12 kunnen maken.

Je vertrekt van dit ene stuk content en gaat het in stukken verdelen om er meerdere ondersteunende stukken inhoud van te maken in 9 eenvoudige stappen.

ONDERSTEUNENDE CONTENT MAKEN IN 9 EENVOUDIGE STAPPEN:

Nu je je basisinhoud hebt, is het tijd om te toveren. Je gaat dat stuk inhoud nemen en het in stukken trekken om meerdere ondersteunende stukken inhoud te creëren in 9 eenvoudige stappen. De beste manier om dit te begrijpen is nog eens naar ons voorbeeld te kijken.

STAP 1:

We nemen onze Youtube video (“6 Do’s & Don’ts Voor aanklikbare Pinterest Pins”) en laten de video transcriberen (gesproken tekst omzetten naar geschreven tekst). Er zijn zoveel fantastische tools om video’s automatisch voor je te transcriberen, wat dit proces ZO gemakkelijk maakt! Google maar eens op “transcribe audio to text” en je vindt tal van opties.

STAP 2:

Organiseer je getranscribeerde videotekst in een blogstuk – Voilà! Het tweede stuk inhoud is klaar.

STAP 3:

Neem de blogtekst en zoek 1 fantastische quote uit de tekst die je publiek zou aanspreken en maak een quote visual. Nu heb je een Facebook post EN een Instagram post! En natuurlijk kun je meer van deze quote visuals maken als je meer dan één inspirerende quote binnen je blog hebt.

*Bonus: hergebruik een deel van de blogtekst als je onderschriften op Facebook of Instagram.

STAP 4:

Neem je 3 tot 5 actiepunten uit de blogtekst en maak een IG carrousel rond deze actiepunten. Eén punt per slide. Zorg ervoor dat je begint met een intro-slide en eindigt met een call-to-action slide.

*Bonus: De call-to-action kan zijn om je blogpost of Youtube video te bekijken!

STAP 5:

Nu de audio van de video. Je kunt de audio uit de video halen en als podcast posten en boem! Een ander stuk inhoud om een ander publiek te bereiken!

STAP 6:

Nu kun je de originele Youtube video nemen en een verscheidenheid aan korte videoclips maken. Maak bijvoorbeeld 1 tot 3 videofragmenten voor elk punt en post deze als reels, Tiktoks, Youtube shorts, Pinterest idea pins en Linkedin posts. Dit alleen al kan zoveel stukken content en onderwerpideeën genereren! Het beste is dat je niet voor elk platform een andere video hoeft te maken, dezelfde video zou werken op alle 5 de platforms die ik noemde.

STAP 7:

Neem de blogtekst en maak er een eenvoudige pdf van 1 à 2 pagina’s van om een “gids” of blog te maken – zoals deze die je aan het lezen bent. Nu heb je een leadmagneet.

STAP 8:

Maak 10 pins voor Pinterest op basis van dit inhoudsonderwerp. Link je pins terug naar je leadmagneet uit stap 7, je blog uit stap 2 of je basisinhoud, in dit geval de Youtube-video!

STAP 9:

Maak een e-mail voor je lijst met fragmenten van de tekst van de blog of stuur hen een e-mail om hen te laten weten dat je een nieuwe blog of Youtube-video voor hen klaar heeft staan!

READY… SET… GO!

Als je deze stappen volgt, heb je 12 tot 30 stukken inhoud, afhankelijk van hoe je persoonlijk jouw basisinhoud opsplitst. Als je het goed doet, maak je het je gemakkelijk om inhoud te maken en bereik je een groter publiek in een fractie van de tijd. Wie wil dat nu niet!

WORD CONTENTE ONDERNEMER MET VISUELE VERHALEN VANAF VANDAAG!

Inspirerende en enthousiaste groetjes,

Visuele Verhalen

De ultieme marketing tip!

Ontdek nu hier de 10 cruciale redenen om fotografie in te zetten als marketingstrategie binnen jouw bedrijf.